9. Bestuur en ondersteuning

Wat willen we bereiken?

Wat willen we bereiken?

Lokale democratie maken we samen. Dat doen we door verder invulling te geven aan participatie. Niet alleen willen we luisteren naar de mening van onze inwoners, maar we laten hen ook meepraten. Samen geven we invulling aan de leefomgeving. We geven ruimte aan inwoners en stimuleren initiatieven. We maken duidelijk welke rol inwoners, college en raad hebben bij participatie. We zijn open en transparant.

Om betrouwbaar te kunnen besturen en taken uit te kunnen voeren hebben wij integriteit hoog in het vaandel staan. Het is en blijft een belangrijk onderwerp waar we ons steeds van bewust moeten zijn. Onze bestuursstijl kenmerkt zich door gewogen debat en afgewogen oordeelsvorming. Ons besluitvormingsproces is open en transparant.

Een betere klantbeleving bereiken we door verbetering van het gebruiksgemak van onze digitale dienstverleningskanalen en door te communiceren over verwachtingen. We schrijven heldere en begrijpelijke teksten.

Onze doelen zijn:

  1. Werken vanuit 'de bedoeling vanuit de samenleving';
  2. Een transparant, professioneel en betrouwbaar bestuur;
  3. Een betrouwbare en sterke partner in de regio.

Indicator

Meetbaar resultaat

W2021

B2022

B2023

B2026

Klantwaardering
dienstverlening

  • Totaal
  • Digitaal
  • Balie
  • Telefonie

Gemiddeld rapportcijfer
Totaalwaardering voor alle
drie de kanalen

_*
_*
8,3
6,6

7,1
7,6
8,0
7,0

7,6
7,6
8,0
7,0

7,6
7,6
8,0
7,1

Gemiddelde wachttijd aan
de balie

Percentage balieklanten
geholpen binnen de
servicenorm van max. 10
min.

95%

93%

93%

90%**

Afhandeling meldingen openbare ruimte (MOR)

  • Groen / openbare verlichting / straatmeubilair
  • Afval / wegen / verkeer
  • Acute problemen welke een bedreiging zijn voor de openbare veiligheid

Percentage dat melder is geïnformeerd binnen de servicenorm van 5 werkdagen

Idem

Afhandeling melding binnen 24 uur

87%

84%

100%

92%

85%

100%

93%

86%

100%

94%

87%

100%

* Deze indicatoren zijn gemeten via het belevingsonderzoek 'Waar staat Lingewaard?' (de burgerpeiling) dat in februari 2022 heeft plaatsgevonden.
** Vanaf 2024 krijgen we te maken met een piek in de aanvragen voor paspoorten. Dit kan een langere wachttijd aan de balie tot gevolg hebben.

Deze pagina is gebouwd op 10/07/2022 16:58:49 met de export van 10/05/2022 12:28:26