Wat willen we bereiken?
Lokale democratie maken we samen. Dat doen we door verder invulling te geven aan participatie. Niet alleen willen we luisteren naar de mening van onze inwoners, maar we laten hen ook meepraten. Samen geven we invulling aan de leefomgeving. We geven ruimte aan inwoners en stimuleren initiatieven. We maken duidelijk welke rol inwoners, college en raad hebben bij participatie. We zijn open en transparant.
Om betrouwbaar te kunnen besturen en taken uit te kunnen voeren hebben wij integriteit hoog in het vaandel staan. Het is en blijft een belangrijk onderwerp waar we ons steeds van bewust moeten zijn. Onze bestuursstijl kenmerkt zich door gewogen debat en afgewogen oordeelsvorming. Ons besluitvormingsproces is open en transparant.
Een betere klantbeleving bereiken we door verbetering van het gebruiksgemak van onze digitale dienstverleningskanalen en door te communiceren over verwachtingen. We schrijven heldere en begrijpelijke teksten.
Onze doelen zijn:
- Werken vanuit 'de bedoeling vanuit de samenleving';
- Een transparant, professioneel en betrouwbaar bestuur;
- Een betrouwbare en sterke partner in de regio.
Indicator | Meetbaar resultaat | W2021 | B2022 | B2023 | B2026 |
---|---|---|---|---|---|
Klantwaardering
| Gemiddeld rapportcijfer | _* | 7,1 | 7,6 | 7,6 |
Gemiddelde wachttijd aan | Percentage balieklanten | 95% | 93% | 93% | 90%** |
Afhandeling meldingen openbare ruimte (MOR)
| Percentage dat melder is geïnformeerd binnen de servicenorm van 5 werkdagen Idem Afhandeling melding binnen 24 uur | 87% 84% 100% | 92% 85% 100% | 93% 86% 100% | 94% 87% 100% |
* Deze indicatoren zijn gemeten via het belevingsonderzoek 'Waar staat Lingewaard?' (de burgerpeiling) dat in februari 2022 heeft plaatsgevonden.
** Vanaf 2024 krijgen we te maken met een piek in de aanvragen voor paspoorten. Dit kan een langere wachttijd aan de balie tot gevolg hebben.